Home » O naší společnosti » Často kladené dotazy / Frequently asked questions

Často kladené dotazy / Frequently asked questions

1. Jak se přihlásit na zájezd, jak zaplatit?

Místo v zájezdu si můžete v CK zamluvit vyplněním formuláře viz Jak se přihlásit na zájezd, kde naleznete veškeré podrobné informace k přihlašování na zájezd. Platit můžete v hotovosti v bance (pokladní složenkou na náš účet viz smlouva o zájezdu), bankovním převodem (na náš účet viz smlouva o zájezdu).

2. Jak zjistím, zda jsou na zájezdu ještě volná místa?

Volná místa je nejlépe ověřit telefonicky či e-mailem. U některých zájezdů se může informace o naplněnosti objevit přímo u termínu na webu.

3. Jedu na zájezd sám, musím platit příplatek za jednolůžkový pokoj?

V nabídce je uveden příplatek za jednolůžkový pokoj (+ 4.900,-Kč). Je však možné, že vy sami nebo my najdeme vhodnou osobu na doplnění, pak je možné po vzájemné dohodě tento poplatek zrušit.

4. Slevy

Děti do 12 let v doprovodu dospělé osoby sleva 2.000,-Kč. Třetí lůžko (rovnocenné) ve třílůžkové kajutě (2x horní paluba) sleva 2.000,-Kč

5. Co je to ubytovací taxa?

Ubytovací taxa tzv. místní poplatek se hradí na místě (12-18 let - 3,5 € za osobu, nad 18 let - 7 € za osobu za celý pobyt)

6. Je v ceně zájezdu pojištění?

S ohledem na různé typy individuálního pojištění NENÍ V CENĚ zájezdů zahrnuto cestovní pojištění. Cestovní pojištění vč. storna zájezdu Vám můžeme zajistit. Nabízíme komplexní balíček pojištění vč. storna zájezdu. Pojištění si objednejte spolu s objednáním zájezdu prostřednictvím rezervačního formuláře na webu. Všechny potřebné informace naleznete na našich internetových stránkách.

7. Pojištění proti úpadku CK

CK AGM TRAVEL spol. s r.o.  je proti úpadku pojištěna u UNION pojišťovny, podrobnosti (včetně certifikátu).

8. Storno zájezdu

Viz všeobecné obchodní podmínky, kterou jsou na našem webu a součástí smlouvy o zájezdu. Pokud si zajistíte náhradu, storno se neplatí.

9. Mohu cestovat i bez kola nebo jako začátečník?

Program umožňuje účast všech, tzn. bez kola, absolutních necyklistů, slabších i silnějších cyklistů, povinná je jen účast na společném jídle a dodržení stanoveného času odplutí k dalšímu kotvišti.

10. Mohu si vzít elektrokolo?

Ano, elektrokolo je možné za příplatek 500 Kč a to v případě že má odmímatelnou baterii! Před cestou autobusem, prosím, baterii vyjměte. Ta by mohla během jízdy, kdy je kolo zavěšeno ve vleku, vypadnout. Děkujeme.
Pokud nejde baterie odejmout, poplatek za el. kolo je 2.000,-Kč.
Prosím sdělte nám, že s elektrokolem budete cestovat.

11. Jak náročné je cestování na kole?

Po snídani a brífinku, kde se probere program, trasa a rozdají mapy cca v 9 hodin odjezd po skupinkách na dohodnutou trasu. Kdo je unaven nebo na kole nejezdí, zůstává na lodi, která zakotví na pěkném místě ke koupání, potápění, slunění nebo k prohlídce a navečer se s cyklisty setká. Loď mívá i mezipřistání během dne, které umožní nalodění znaveným a naopak. Na kolo si berete jen to nejnutnější, zbytek necháte ve své kajutě pod dohledem posádky. V průběhu dne (většinou ve vnitrozemí) ochutnáme místní gastronomické speciality. Po příjezdu uložení kol na palubu.

12. Neztratím se?

Snažíme se jezdit dle dohody, čekáme na sebe. Na všech ostrovech se dovoláte na mobil svého průvodce, všude máme případně kontakty na taxi.

13. Mořská nemoc!

Nevolnosti, tedy „mořské nemoci' se snažíme předcházet tím, že neplujeme, když je moře příliš neklidné. Preventivně lze jako při jízdě autobusem užít kinedril.

14. Nebudu trpět  hlady, jaká je strava?

Je servírované jednotné menu. Skladba snídaně a večeře (zesílená polopenze) vychází vstříc požadavku cyklistů, pokud máte zájem i o obědy, není problém rozšířit stravu na plnou penzi, popř. saláty atd. (nutno objednat vždy den předem). Skladbu jídelníčku lze upravit pro vegetariány a děti - prosím nahlaste laskavě před odjezdem!
Snídaně: máslo, džem, med, káva, čaj, vajíčka, sýr, salám, paštika, zelenina (rajčata, paprika, okurka), chléb, pečivo a müsli. Každé ráno je u snídaně k dispozici společná ovocná mísa dle sezóny (banány, jablka, hrušky, hroznové víno, švestky, broskve apod.)
Oběd/večeře: předkrm,  hlavní jídlo - čerstvé ryby (min 3x týdně), maso (hovězí, vepřové, drůbež), přílohy brambory (vařené, opékané, hranolky) rýže, vařená zelenina, salát, ovoce, moučník. Po dohodě lze doobjednat další jídla – obědy, saláty atd. Fotky jídel servírovaných na lodi. Více o místních specialitách.

15. Pití

Na lodi je k dispozici lodní bar s občerstvením nealko a alkoholických nápojů, točené pivo (Karlovačko). Ceník lodi Aloha. Ceny jsou  o něco mírnější než v místních restauracích. Není dovolena konzumace vlastních nápojů v lodím baru. Další posezení na lodi je možné na hlavní nebo horní palubě. Více o typických chorvatských nápojích.

16. Noční klid

Na lodi se šíří lehce všechny zvuky, navíc bývají lodě navázané na sebe a tak může přijít hluk i od 'souseda'. V podpalubí je zaručeně větší klid. Od 24:00 se dodržuje noční klid, pokud se nedohodne skupina jinak a neparkuje samostatně mimo přístav..

17. A co děti?

Pokud umí plavat, v každém případě musí být menší děti pod dozorem doprovodu. Na lodi děti skáčou do vody, potápějí se, pobíhají a tak to není pro dozor jednoduché. Děti by neměly být zátěží pro posádku a ostatní cestující.

18. Bude mít mé nové kolo šrámy?

Kola jsou umístěna na lodi dost vysoko nad hladinou a na noc jsou zamčena uzamykatelným lanem. 7 dní na lodi kolům nijak neuškodí, kola lze opláchnout sladkou vodou v přístavech hadicí, která se připojí ke stojanu s vodou v marině. Kola je nutno pečlivě ukládat na palubě, aby se o sebe neodřela. Kola se na loď přepravují bezpečně ve vleku s vertikálním uchycením. Pokud máte nové kolo, doporučujeme obalit rám pěnovým polyetylénem. Reklamace v případě poškození laku se řeší přímo s dopravcem. Určitě si zajistěte odbornou prohlídku kola před odjezdem.

19. Vejdu se do kajuty?

U lodi ALOHA jsou kajuty hotelového typu tzn. postele vedle sebe nebo do L, klimatizace a koupelna. Všechny kajuty jsou rovnocenné, tzn. i v podpalubí jsou stejné kajuty jako na palubách, je zde okno a denní světlo, koupelna a klimatizace.
U dalších lodí (např. Vruja) jsou kajuty menší a mají společné WC a sprchy. Umožňují ale pohodlné přespání, ale nejsou určeny k dlouhodobějšímu pobytu. Pokud jedete poprvé, poptejte se co s sebou, neberte věci, o kterých předem nevíte, kdy a jak je použijete.

20. Žádný vypsaný termín se mi nehodí

Zavolejte nám a my se pokusíme najít řešení. Pokud chcete celou loď, je nejlepší začít s hledáním termínu v říjnu, abychom vám v následujícím roce vyhověli.

21. Jak se to s počasím?

Květen - denní teploty mohou dosáhnou i 30° C. Vše je krásně svěží, plné květů a vůní. Moře je ještě chladnější, na povrchu se ale rychle ohřívá a tak je možné koupání v mělkých zátokách. Při večerním posezení to ještě není na kraťasy.  Vychutnáte si ale klid, poznáte jak běží místní život bez turistů. Na kolo ideální období, dlouhé dny, téměř žádný provoz, vše je čisté, střídají se vůně. I v květnu se zde lehce spálíte. Pro našince ideální příprava těla na sezónu. V sezóně je počasí stabilní, v poledne velmi teplo, sucho. Říjen - dny jsou sice kratší, ale moře a noci jsou teplé. Široká nabídka různých plodů - mandarinky, vinná réva, fíky atd. Stále ještě lze příjemně cestovat na kole a prodloužit si léto. Pokud se počasí nevydaří, někdy zaprší, jde o den či dva.

22. Musím mít přilbu na kolo?

Ano, pečlivě si prostuduje všeobecné obchodní podmínky AGM TRAVEL spol. s r. o.

23. Mohu cestovat jen s občanským průkazem? (zdroj: www.mzv.cz)

Ano, lze použít občanský průkaz, ale jen při cestování pozemní trasou. Pokud cestujete do Chorvatska letecky je nutno předložit cestovní pas! POZOR: Dle sdělení Ministerstva zahraničních věcí ČR: Občanský průkaz obecně není podle českých zákonů cestovním dokladem umožňujícím cestování do zemí mimo EU. Některé státy (Albánie, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Chorvatsko, Makedonie a Srbsko) umožňují občanům ČR vstup a pobyt i s platným občanským průkazem. Cesty do těchto zemí přes vnitřní hranici Schengenu pouze s občanským průkazem (např. autem nebo autobusem) jsou možné ale na vlastní riziko!

24. Co dělat při ztrátě cestovního dokladu? (zdroj: www.mzv.cz)

Občan ČR nahlásí ztrátu nebo odcizení cestovního dokladu v zahraničí místní policii a požádá, aby mu o tom vydala potvrzení. Následně ztrátu oznámí zastupitelskému úřadu České republiky (dále ZÚ ČR). V případě nouze se cestující může s žádostí o pomoc obrátit na příslušný zastupitelský úřad ČR. Seznam úřadů je obsažen na internetové stránce MZV v kapitole „Státy světa - informace na cesty“, záložka „kontaktní český úřad“. Spojení na zastupitelské úřady v zemích, do nichž se cestuje, doporučuje MZV si zajistit ještě před vycestováním z ČR a považuje za účelné je vždy mít při sobě. Možnosti pomoci ze strany zastupitelských úřadů a Ministerstva zahraničních věcí ČR jsou uvedeny v záložce „Konzulární služba“. Je možné se též obrátit na Operační a informační centrum Ministerstva zahraničních věcí ČR tel. +420 224 182 425.
V případě, že občan ČR naléhavě potřebuje cestovní doklad, požádá ZÚ ČR o vystavení cestovního průkazu (náhradního cestovního dokladu); ten vydává ZÚ ČR v co možná nejkratší době, jakmile jsou splněny podmínky stanovené pro jeho vydání. Cestovní průkaz je cestovním dokladem k jednotlivé cestě s územní a časovou platností omezenou účelem cesty, zejména k umožnění návratu do České republiky. Za účelem vydání cestovního průkazu (náhradního cestovního dokladu) musí občan České republiky:

  • předložit 2 identické fotografie obdélníkového tvaru o rozměru 35 mm x 45 mm s hladkým povrchem (přesné požadavky na kvalitu fotografie sdělí ZÚ ČR) a
  • čitelně a úplně vyplnit originální formulář žádosti o vydání cestovního průkazu, který obdrží na ZÚ ČR.

Dále je občan povinen předložit doklad totožnosti, není-li z něho zřejmé státní občanství České republiky, pak i doklad o státním občanství ČR. Totožnost pro účely vystavení cestovního průkazu může být potvrzena i jiným občanem, který je držitelem platného cestovního dokladu České republiky, popř. může být ověřena jiným způsobem. Za vydání cestovního průkazu platí občané (bez ohledu na věk) 400 Kč. Pokud v zemi, v níž se občan ČR nachází, není zřízen český zastupitelský úřad, může se občan ČR obrátit na zastupitelský úřad některého z členských států Evropské unie, který v zemi sídlí a požádat o vydání náhradního cestovního dokladu EU. Ten může být vydán pro jedinou cestu do České republiky či do státu, v němž má občan trvalé bydliště, nebo ve výjimečných případech do jiného místa určení.
Na základě výzvy MZV ČR doporučujeme, aby si klient při cestách do zahraničí pořídil kopii cestovního dokladu, který má cestující k dispozici jak při sobě, tak i v elektronické podobě (nejlépe v emailu). Tyto kopie mohou usnadnit řešení mnoha situací. Jedná se zejména o případy ztráty dokladu či odcizení.

Kontakty:
AGM Travel spol. s r. o.
Severozápadní IV. 382/45,141 00 Praha 4
e-mail: agmtravel@agmtravel.cz

tel.: (+420) 272 761 820
mob.: (+420) 602 611 566